FAQ

Werking

Hoe plaats ik een reservatie?

Je plaatst een bestelling telefonisch, via mail of via onze site. Zorg zeker dat je in het bezit bent van een geldige Belgische identiteitskaart. Onze medewerkers bekijken vervolgens of alles beschikbaar is en zoniet, dan kijken we of we een gepast alternatief kunnen voorstellen.

Zodra je van ons een bevestigingsmail hebt ontvangen, beschouwen we de reservatie als definitief. Dat wil zeggen dat, tenzij we via mail een bericht van annulatie ontvangen, jouw materiaal zal worden klaargemaakt en getransporteerd naar jouw gekozen ophaallocatie.

Ostron lockers – hoe werkt dat?

1. Na het aanvragen van een reservatie krijg je van ons een bevestigingsmail met daarin een online ondertekenlink, vraag tot identificatie en een online betaallink. Breng dit zo snel mogelijk in orde.

2. De dag van ophaling ontvang je, als alle stappen in orde zijn gebracht, 2 uur voor je bestelling beschikbaar is een sms en een email. Daarin staat vermeld: lockernummer, code, plaats van ophaling en geldigheidsduur van de code. De code blijft geldig gedurende de hele huur.
BELANGRIJK: wees op tijd! Respecteer de tijdspanne waarin je code geldig is. Bij laattijdige inlevering zullen extra kosten aangerekend worden.

3. Gebruikswijze:
A. Voer de code in aan de voordeur, deze opent.
B. Volg de instructies op het touchscreen binnen. Je locker zal vanzelf openen en je kan jouw materiaal meenemen of terugplaatsen.

4. Kan ik mijn materiaal in 2 keer ophalen of inleveren?
Ja, de lockers zijn 24/7 toegankelijk, zolang je code geldig is. Binnen die geldigheidsperiode staat de locker enkel voor jou gereserveerd en kan je deze openen en sluiten wanneer en zo vaak als nodig is.

Wat zijn jullie openingsuren?

We zijn steeds telefonisch bereikbaar op weekdagen en zaterdag tussen 9-18u.

GENT
Afhalen en inleveren 

24/24 – 7/7 in lockers of in winkel op afspraak
Openingsuren winkel
Maandag – Zaterdag: enkel op afspraak tussen 9u en 17u

ANTWERPEN
Afhalen en inleveren
24/24 – 7/7 in lockers

VILVOORDE
Afhalen en inleveren

24/24 – 7/7 in lockers

BEERSEL
Afhalen en inleveren
24/24 – 7/7 in lockers

KORTRIJK
Afhalen en inleveren

24/24 – 7/7 in lockers

HASSELT
Afhalen en inleveren

24/24 – 7/7 in lockers

Hoe lang duurt een huurdag?

Als je materiaal huurt bij Ostron kan je dat de dag voor je huur in de namiddag ophalen en de dag na je huur in de voormiddag inleveren. Hiervoor betaal je 1 dag huur. Respecteer ALTIJD de uren die vermeld staan op je contract.

Dag voor de huur: ophaling vanaf 17u
Huurdag: materiaal heel de dag ter beschikking voor gebruik
Dag na de huur: inlevering voor 10u

De uren voor ophaling en inlevering staan vermeld op je bestelorder. We verwachten dat je deze respecteert en het materiaal tijdig terug inlevert. Wil je afwijken van deze uren, vermeld dit dan duidelijk bij je aanvraag.

Kan ik mijn materiaal ook laten leveren?

Het laten leveren of ophalen van uw gehuurd materiaal kan in heel België tegen een zeer aantrekkelijk tarief.

Prijzen worden berekend naargelang de afstand vanaf een van onze vestigingen: we rekenen €1 per kilometer vanaf de dichtstbijzijnde vestiging, met een minimum van €25. Mail of bel ons voor meer info.

Leveringen en ophalingen kunnen iedere weekdag en op zaterdag. Uitzonderlijk kan dit op vraag van de klant ook op zondag. De uren van de leveringen en de ophalingen worden afgesproken met de klant bij het opmaken van de reservatie.
Je reservatie moet vooraf betaald zijn: onze chauffeurs ontvangen geen cash en aanvaarden geen betaalkaarten.

Wat gebeurt er als ik mijn reservatie annuleer?

Uw huur is definitief gereserveerd als u van ons een bevestigingsmail ontvangen hebt met daarin een bonnummer en alle praktische info.
Indien u de reservatie wil annuleren, dan kan dit zonder bijkomende kosten binnen 12u na ontvangst van onze mail. Nadien worden er annulatiekosten in rekening gebracht. Gelieve ons onmiddelijk te verwittigen bij een annulatie en altijd uw annulatie bevestigen via e-mail.

Voor meer details, bekijk onze algemene voorwaarden.

Wat als ik te laat inlever?

Bij een laattijdige inlevering wordt er een extra huurdag in rekening gebracht. Gederfde inkomsten door de laattijdige inlevering en wachttijden zullen doorgerekend worden aan de klant.

Indien u merkt dat er problemen kunnen ontstaan bij het inleveren, gelieve ons zo snel mogelijk op de hoogte te brengen, dan kunnen wij hier eventueel nog rekening mee houden.

Kan ik het materiaal op een andere locatie terugbrengen dan waar ik het heb opgehaald?

Dat kan zeker! Je kunt bij het plaatsen van je bestelling aangeven waar je de order wilt ophalen en terug inleveren. Deze locaties hoeven niet dezelfde te zijn.

Heb je je order al afgehaald en wens je alsnog de inleverlocatie te wijzigen? Laat dit dan zeker op tijd weten.

Kan ik ter plekke een reservatie maken?

Dat is helaas niet mogelijk. Een reservatie maken kan echter heel gemakkelijk via onze site, of je kunt ons ook telefonisch of via mail contacteren en we helpen je graag verder.

Hoe gaat Ostron om met mijn gegevens?

Wij hechten veel belang aan uw privacy.

Wie zijn wij?

Ostron BV
Bijenstraat 3
9051 Sint-Denijs-Westrem
+32 9 335 73 35
BTW BE0548.755.823
info@ostron.be

Welke gegevens verzamelen wij?

Op het moment dat u bij ons een aanvraag indient via de website of via mail, dan houden we de gegevens die u invult bij. We registreren uw voornaam, achternaam, adres, telefoonnummer, bedrijfsgegevens. We gebruiken deze gegevens om uw aanvraag goed te verwerken.

Indien u bij ons huurt, dan verwerken we ook de persoonsgegevens met informatie over u als geidentificeerde of identificeerbare persoon. Dit kan gaan om contactgegevens, identificatienummer en financiële gegevens.

Waarom verwerken we uw persoonsgegevens?

We verwerken uw persoonsgegevens om onze administratie en dienstverlening te verbeteren.

Met wie delen we uw gegevens?

De door ons verzamelde gegevens worden nooit aan derden doorgegeven zonder uw toestemming.

Hoe lang worden uw persoonsgegevens bewaard?

De persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk voor de verwerking waarvoor ze werden ingezameld.

Uw rechten

De klant heeft te allen tijde het recht zijn gegevens op te vragen. Hij kan vragen deze aan te passen indien ze onjuist of onvolledig zijn, deze te laten verwijderen of vragen om deze over te dragen. Indien u van mening bent dat wij uw gegevens onrechtmatig verwerkt hebben, heeft u het recht een klacht in te dienen bij de Privacycommissie.

Het gebruik van cookies

Tijdens het bezoek aan onze website kunnen cookies op de harde schijf van uw computer geplaatst worden en dit enkel en alleen om de site beter af te stemmen op de behoeften van de terugkerende bezoeker. Deze mini bestandjes of cookies worden niet gebruikt om het surfgedrag van de bezoeker op andere websites na te gaan. Uw internetbrowser laat u toe dat u het gebruik van cookies verhindert.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van Ostron?

Onze algemene voorwaarden vind je hier.

I only speak English – solo hablo español

Don’t speak Dutch or French? No problem, our staff can help you in English as well. Feel free to call or e-mail us.

¿No habla holandés o francés? No hay problema, nuestro personal puede ayudarlo en español  también. No dude en llamarnos o enviarnos un correo electrónico.

Betaling

Hoe kan ik betalen?

Tenzij anders overeengekomen betaal je via de online betaallink die je via mail van ons krijgt.

Je kan ook overschrijven VOORAF op onze rekening:
Ostron BV
BE86 0688 9959 9750 met vermelding van bonnummer + (bedrijfs)naam.
OPGEPAST: Het bedrag dient op onze rekening te staan voor afhaling.

Wil je liever huren en achteraf betalen, vraag dit vooraf uitdrukkelijk aan aub.

Betaal ik op zon- en feestdagen?

Als er een zondag of een feestdag in je huurperiode valt zien we dit als een huurdag.
Als je huur begint of eindigt op een zondag of een feestdag kan je ophalen en/of inleveren via onze lockers die 24/24 – 7/7 toegankelijk zijn. Bij het opmaken van je reservatie zal dit duidelijk vermeld worden op je bestelorder.

Ik huur voor meerdere dagen, krijg ik korting?

Als je voor meerdere dagen na elkaar huurt, daalt de dagprijs.
Zo betaal je voor:

  • 2 opeenvolgende dagen de dagprijs x 1,6
  • 3 opeenvolgende dagen de dagprijs x 2,2
  • 4 opeenvolgende dagen de dagprijs x 2,8

Langere huurperiodes worden per project bekeken.

Krijgen studenten korting?

Alle studenten tot en met 25 jaar (niet geldig voor bedrijven) kunnen tot 40% korting krijgen op de standaard prijzen op de website. De kortingen variëren naargelang het type materiaal.

Om in aanmerking te komen voor deze korting moet de reservatie op naam van de student staan en moet er een foto van de geldige studentenkaart doorgestuurd worden. Student-ondernemingen, vzw’s en dergelijke komen niet in aanmerking voor studentenkorting. De facturatiegegevens kunnen achteraf niet worden aangepast van student naar een onderneming.

Moet ik een waarborg betalen?

Vaste klanten betalen bij Ostron geen waarborg. In uitzonderlijke situaties zijn we soms echter wel genoodzaakt een borg te rekenen. Om deze te bepalen, vragen we een aantal aanvullende gegevens over je ervaring en je project. Het bedrag wordt na inlevering en controle van het materiaal teruggestort.

Staat Ostron open voor samenwerkingen?

Leg je project minstens 14 dagen voor aanvang aan ons voor via mail. We bekijken je aanvraag en contacteren je nadien om de mogelijkheden samen te bekijken.

Ons logo kun je hier downloaden.

Materiaal

Moet ik mijn materiaal zelf controleren?

Het materiaal werd zorgvuldig nagekeken en getest. Check het materiaal zelf ook altijd nog eens. Via mail ontvang je van ons een digitale pakbon, waarop de inhoud met alle items nauwkeurig staat beschreven.

Indien er onregelmatigheden zijn met het huurpakket, gelieve dit zo snel mogelijk te melden.

Bel of mail (info@ostron.be) ons asap, zodat we op de hoogte zijn en u verder kunnen helpen.

Wat als ik schade of een slechte werking vaststel vlak na mijn ophaling?

Meld dit onmiddellijk telefonisch of via mail. Indien mogelijk voorzien we een alternatief of een vervangstuk, zodat je verder kan voor je shoot.

Wat als er schade ontstaat tijdens mijn huur?

Meld dit onmiddellijk via mail of telefonisch tijdens de openingsuren. Indien nodig kunnen we een vervangtoestel voorzien. We bekijken dan samen met jou de verdere afhandeling.

Wat als ik een onderdeel vergeet in te leveren?

Voor het opvolgen van retourproblemen, rekenen wij standaard een administratieve opvolgingskost van €25 excl. btw aan. Je krijgt van ons een mail waarin duidelijk staat beschreven welk onderdeel ontbreekt en een uiterste datum waarop we dit terug verwachten. Indien je het onderdeel niet terugvindt, zal deze worden aangerekend op je factuur. Vind je het wel terug, dan maken we voor jou een locker aan op de gewenste locatie zodat je deze terug kunt inleveren.

Wat als ik per ongeluk materiaal van mezelf inlever?

Contacteer ons zo snel mogelijk. Als we inderdaad materiaal van jou vinden, dan bewaren we het maximaal een maand. Je kunt je materiaal gratis ophalen in Gent, of mits een betaling van een administratieve kost van €25 excl. btw kunnen we dit voor jou in een locker leggen in een van onze locaties.

Wat gebeurt er als ik mijn data op het geheugenkaartje laat staan?

Geheugenkaarten worden direct geformatteerd bij het nakijken van je bestelling. We doen dit voor jouw privacy, want je wil vast niet dat jouw beelden bekeken worden door anderen. Mocht je geen backup hebben gemaakt, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op! Als het kaartje ondertussen al geformatteerd is, hebben we helaas geen mogelijkheid om verloren data voor je te recoveren.

Regelen jullie een carnet voor gebruik in het buitenland?

Het is helaas niet mogelijk om een carnet te regelen voor ieder item in ons assortiment. Uiteraard kunnen we je van tevoren wel de serienummers aanleveren van de apparatuur die je meekrijgt, voor zover deze bij ons bekend zijn. Geef dit aan bij het plaatsen van je reservering, dan kunnen we hier rekening mee houden in de planning.

Is het materiaal verzekerd?

Het materiaal is standaard verzekerd. Indien je deze verzekering niet wenst, gelieve dit vooraf te melden. Meer info vind je HIER in onze algemene voorwaarden.

Contact

U heeft een vraag?

U wil materiaal reserveren?

Tel: +32 (0) 9 335 7 335
(ma-za / 9u-18u)

Email: info@ostron.be

Locaties en ophaalpunten

We hebben verschillende afhaalpunten. Laat ons weten welke je voorkeur geniet en we zorgen dat de producten klaar liggen in één van de veilige lockers.